my sensitive skin is in a mess article

Appi, mu tundlik nahk on halvas seisus!

Talv, niiske ilm, nõelavad tuuled ja kevadallergiad jätavad tundlikule nahale oma jälje. Nahal on lõputud ärritusnähud ja tundub, et miski ei suuda seda rahustada. On aeg järgida naha kaitsmise nõuandeid!

NÕUANNE
1

Kas sinu nahk on muutunud uskumatult tundlikuks?

Meie nahk koosneb mitmest kihist, mis kaitsevad meid välismõjude eest. Nahk on meie keha esimene kaitseliin - müür, mis takistab vaenlastel üle piiri tungida. Kui meie epidermis ei saa enam täita oma kaitsvat rolli, siis nahk ärritub, muutudes punaseks, kuumavaks ja sügelevaks ning tõmbudes pingule.

Põhjused?

Meie nahk muutub ülitundlikuks ja reageerib välismõjudele, kui selle kaitsebarjäär on kahjustatud. Keskkonnategurid (külm, päike, niiskus) ja ärritavad ained (saaste, allergeenid, sigaretisuits) suudavad tungida läbi epidermise. Muutes niigi tundliku naha seisundi kriitiliseks.

 
NÕUANNE
2

Puhastamine teeb mu tundlikule nahale haiget

Kas puhastamine teeb sinu tundlikule nahale haiget?

Kas see muutub punaseks pelgalt puhastusgeeli nägemisest?

Kas see tõmbub pingule, kui sa vaid heidad pilgu mitsellaarveepudelile?

Ära satu paanikasse! Kergesti ärrituva tundliku naha jaoks on palju puhastusvahendeid. Luba endale eriti tundlikule nahale mõeldud puhastusvahend, milles ei ole pindaktiivseid aineid - need teevad epidermisele veel rohkem kahju. Vali õrnad hooldused - rikkaliku, pehmendava tekstuuriga piimad, kreemid või puhastusõlid, mis lahustavad igasuguse mustuse või meigi, ilma et sul oleks vaja oma õrna nägu hõõruda. Naha rahustamiseks ja niisutamiseks loputa puhastusvahend ära termaalveega. Väldi kraanivett, sest katlakivi kuivatab sinu niigi parkunud epidermist. Pühi üleliigne vesi õrnalt ära salvräti või vatipadjakesega. Ja sa tunned, kuidas su nahk hingab kergendatult!

 
NÕUANNE
3

Minu tundlik nahk ei talu pesemist


  Ära pese ega puhasta nahka hommikuti. Hommikune puhastus eemaldab küll öö jooksul kogunenud toksiinid, aga tundlik nahk vajab puhkust, et säilitada oma kaitsvat hüdrolipiidset kilet. Ärkamiseks ja õrnaks värskenduseks lihtsalt piserda nägu rahustava termaal- või lilleveega (kummeli-, roosi-, apelsiniõievesi).
 
NÕUANNE
4

Minu tundlik nahk vihkab kreeme

Kui sinu nahk ei talu päeva- või öökreemi, tähendab see, et naha hüdrolipiidne kiht ei kaitse enam epidermist. Sinu nahk kuivab ja on talumatult ärritatud ja sügelev. Ära siiski loobu kreemidest, sest sinu nahk vajab niisutamist, toitmist, rahustamist ja eelkõige kaitset välismõjude vastu. Pead lihtsalt valima sobiva toote! Vali tundlikule nahale mõeldud kreemid, mis sisaldavad mõnusat tunnet tekitavaid pehmendavaid aineid (nagu glütseriin), ärritusi rahustavaid koostisaineid (nagu pantenool), niisutavaid aineid veekaotuse kompenseerimiseks (nagu shea-või) ja filmogeenseid aineid (näiteks parafiin) kaitsva kihi tekitamiseks.

Meie nõuanne?

Naha liigse ärrituse vältimiseks kasuta kreemi, milles on võimalikult vähe koostisaineid.  

 
NÕUANNE
5

Isegi meik tekitab jubeda tunde

Sa soovid peita punased, ärritunud laigud, aga sinu nahk ei taha sellest midagi kuulda. Ära muretse, me ei lase sul palja näoga välja minna!

Tundlik nahk ei tähenda, et pead valima meigita elu. Vastupidi - väike kiht meiki võib pakkuda ka kaitsvat lisabarjääri. Pead lihtsalt valima tooted, mis sobivad sinu nahale. Nii nagu puhastusvahendeid ja kreemegi, on tundliku ja kergelt ärrituva naha jaoks loodud kuhjaga ka meigitooteid. Need on on hüpoallergeensed ja dermatoloogiliselt testitud. Vali tooted, mis lasevad sinu nahal hingata, ei ummista sinu poore, on mineraalipõhised (nahale sõbralikumad) ja mitte-komedogeensed. Lisanõuanne: punaste laikude peitmiseks kanna enne meigipõhja tegemist nahale rohelist korrektorit.

 
NÕUANNE
6

Kuidas vältida äkilist punetust ja ärritust?

Naha ärrituslaikude vältimiseks on mõned lihtsad vahendid. Need kõik aitavad sinu nahka kaitsta:

- kaitse oma nahka välismõjude eest (pakane, palavus, päike)

- väldi saastatud kohti (nii sees kui väljas)

- ära küta tube liiga palavaks ja hoia õiget niiskustaset

- lõpeta suitsetamine

- söö tasakaalustatud toitu, milles on rohkesti oomega 3 ja 6 rasvhappeid

- käi kiiresti soojas (mitte kuumas!) vannis või duši all

- joo palju mittealkohoolseid jooke ja/või 1.5 liitrit vett päevas

- niisuta nahka korrapäraselt tundlikule nahale sobivate hooldustoodetega